Een sterk merk wordt gekenmerkt door een unieke identiteit. Iets waarmee u zich onderscheidt van uw concurrenten. Uw logo en huisstijl zijn een van de belangrijkste, meest in het oog springende uitingen van uw identiteit. Ze zijn letterlijk het visitekaartje van uw onderneming. De huisstijl wordt ook wel corporate identity genoemd.
Het gaat niet alleen om het vormgeven van het logo of huisstijl, maar ook om het begrijpen waar uw organisatie voor staat en waarin deze zich onderscheid van de concurrentie. De positionering vormt dan ook de basis voor het creatieve proces. Wanneer het ontwerp voor de nieuwe huisstijl is goedgekeurd, breekt het stadium van de implementatie of invoering aan. In deze fase worden alle communicatiemiddelen met hun specifieke eisen in kaart gebracht en uitgevoerd.
Consumenten en markten zijn constant in beweging. Hierdoor verandert niet alleen de wereld om een bedrijf heen continu, maar moeten bedrijven zichzelf ook doorlopend blijven ontwikkelen. Hierdoor is het voor organisaties verstandig om hun huisstijl eens in de zoveel tijd te evalueren. Past het nog wel bij de identiteit en strategie van de organisatie? En is het nog wel eigentijds genoeg?
Wilt u hierover eens van gedachten wisselen met ons, neem dan contact op.